Klantenservice

Bestellen

Waar is mijn bestelling?
Bij het afronden van een bestelling krijgt u een bevestiging toegestuurd naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven. In deze bevestiging staat uw bestelling, waar de bestelling naar toe wordt gestuurd en de algemene voorwaarden. Naast deze bevestiging wordt er ook trackinginformatie toegezonden zodat u uw bestelling kunt volgen.

Het kan gebeuren dat deze trackinginformatie nog niet meteen bij de bestelling beschikbaar is. Indien de bestelling langer op zich laat wachten dan onze webshop aangeeft kunt u contact opzoeken.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Zolang u nog aan het bestellen bent kunt u uw winkelwagen aanpassen. Zodra u een bevestiging heeft en uw bestelling is afgerond kan er niks meer gewijzigd worden. Als u alsnog wilt wijzigen adviseren wij om een nieuwe bestelling te plaatsen en datgene wat u niet wilt houden terug te sturen met hulp van het retourlabel wat bij uw bestelling zit.

Voor meer vragen of retourneren kunt u terecht bij het desbetreffende onderwerp.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
In ons magazijn streven wij er naar om uw bestelling zo snel mogelijk te behandelen. Wanneer u een bestelling wilt annuleren adviseren wij om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen zodat wij kunnen kijken hoe ver het met de bestelling staat en of het gestopt kan worden. Als de bestelling al door het magazijn behandeld is kunnen wij niks meer stoppen.

U kunt het pakket weigeren bij de bezorging zodat de bestelling weer bij ons terugkomt en wij het bedrag kunnen teruggeven.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij houden u op de hoogte van de levering via het opgegeven e-mailadres, ook kunt u uw bestellingen raadplegen bij uw account. Wij houden u stapvoets op de hoogte over uw bestelling en geven op de dag aan wanneer u uw bestelling kunt verwachten.

Wat moet ik doen als een deel van mijn bestelling ontbreekt?
Het kan gebeuren dat niet elk artikel dezelfde levertijd heeft. Kijk uw bevestiging en ordermails goed na of wij alles al verzonden hebben. Wanneer alle artikelen op dezelfde dag zijn verzonden maar er toch iets ontbreekt kunt u contact opnemen. Wij kijken graag waar het probleem zit.

Hoeveel moet ik minimaal besteden?
Goed nieuws, ShoppingSluis doet niet aan een minimumbedrag! U bent zo vrij mogelijk in uw bestelling.

Betalen

Via welke methoden kan er betaald worden?
Bij Shopping Sluis kunt u betalen via Ideal, Creditcard, Via, DHL en IDEAL.

IDEAL
Met IDEAL kunt u veilig en snel via uw eigen bank online betalen. IDEAL is het digitale systeem dat direct gekoppeld is aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop

Creditcard
Bij Shoping Sluis kunt u bij uw aankoop gebruik maken van de volgende creditcards:

VISA
VISA Electron
MasterCard
Bancontact / Mister Cash (België)
American Express

Elke creditcard moet over een CVC-code beschikken, deze staat op de achterkant. Bij een goedgekeurde creditcard ontvangt u een e-mail ter bevestiging van uw aankoop. 

DHL
Factuur
Cadeaukaart

Wanneer moet ik betalen?
IDeal
Bij IDeal wordt het bedrag tijdens de bestelling afgeschreven. De bestelling kan bast afgerond en opgestuurd worden zodra er via IDeal betaald is. Wanneer er door omstandigheden een bestelling niet kan worden verzonden wordt het bedrag teruggestort.

Creditcard
Het bedrag van de bestelling wordt afgeschreven zodra het pakket ons magazijn heeft verlaten. Bij creditcards die niet goedgekeurd zijn wordt er niks afgeschreven en krijgt u geen bevestigingsmail.

Het kan gebeuren dat uw kaartverstrekker het betaalde bedrag reserveert. In dat geval kunt u voor een korte periode geen gebruik maken van uw creditcard.

DHL
Factuur
Cadeaukaart

Waar ontvang ik mijn factuur?
Ik heb betaald, maar krijg een betalingsherinnering, wat moet ik doen? Het kan gebeuren dat u heeft betaald, maar het geld nog niet is overgemaakt waardoor er een betalingsherinnering wordt verstuurd. 

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij hanteren strikt ons privacybeleid en zorgen er voor dat uw gegevens veilig blijven.

Verzending & Berzorging

Welke bezorgingopties zijn er?
Wij bezorgen via DHL en hanteren ook de leveringswijzen van DHL:

Leveringswijze Tijd Prijs
Thuisbezorging 2-3 werkdagen * € 4,95
Afhaalpunt DHL 2-3 werkdagen * € 4,95


Thuisbezorging

Uw bestelling wordt bij het opgegeven adres afgeleverd door de thuisbezorgingsdienst van DHL. Wanneer u niet thuis bent zal DHL het proberen afleveren bij een van de buren en een kaartje achterlaten. Na vier afleverpogingen wordt het pakket automatisch naar ons teruggestuurd.

Afhaalpunt DHL
U kunt er voor kiezen om het pakket op te halen bij een van de afhaalpunten van DHL. U kunt zelf een locatie uitkiezen. U krijgt een mail wanneer u uw bestelling kunt ophalen bij DHL.

Afhalen in Sluis
De artikelen van de webshop van ShoppingSluis zijn af te halen bij de deelnemende winkels. Het is afhankelijk van het product waar u uw bestelling kunt ophalen. U krijgt een mail wanneer u uw bestelling kunt ophalen.

Express DHL
Uw bestelling wordt bij het opgegeven adres binnen 1-2 werkdagen afgeleverd door de thuisbezorgingsdienst van DHL. Wanneer u niet thuis bent zal DHL het proberen afleveren bij een van de buren en een kaartje achterlaten. Na vier afleverpogingen wordt het pakket automatisch naar ons teruggestuurd.

Kan ik het ook ophalen in een winkel?
U kunt er voor kiezen om het pakket op te halen bij een DHL-afhaalpunt. Tevens kunt u uw bestelling ophalen bij een van de deelnemende winkels van ShoppingSluis.

Wordt er bezorgd op postbusadressen?
Omdat wij de gegevens van onze klanten willen beschermen bezorgen wij niet op postbusadressen.

Wordt er ook buiten Nederland bezorgd?
Wij leveren aan zowel Nederland als België.Voor eventueel andere landen verwijzen wij u door naar DHL. https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/service/pakketten-verzenden/buitenland

Mijn pakket is beschadigd, wat nu?
Wanneer u bij het ontvangen van uw pakket ziet dat de bestelling beschadigd is adviseren wij om niet te tekenen voor ontvangst zodat het pakket wordt teruggestuurd en wij een restitutie kunnen regelen.

Wanneer u pas tijdens het open maken van het pakket een beschadiging of defect ziet adviseren wij om contact op te nemen zodat wij het eventueel kunnen vervangen of het bedrag terug kunnen storten. info@shoppingsluis.nl 

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Om eenvoudig een bestelling retour te sturen hanteren wij het volgende stappenplan:
- Stop uw bestelling terug in een bruikbare doos of tas, met voorkeur waarin uw bestelling is afgeleverd.
- Bijgevoegd zit een papier/sticker waarop u de retourreden kunt schrijven.
- Plak dit label goed zichtbaar op uw bestelling.
- Zorg er voor dat uw pakket in goede staat is om terug te leveren.
- Plak het prepaid retourlabel op uw bestelling en bedek het bestaande portolabel.
- U kunt uw bestelling nu retour sturen. Wij adviseren u om het retourbewijs te bewaren. Indien het retourlabel beschadigd is of ontbreekt kunt u contact opnemen.

U kunt niet via onze deelnemende winkels bestellingen retour sturen.

Wat is het beleid rondom retourneren?
U kunt binnen 30 dagen uw bestelling retour sturen. Wij hanteren daarbij de volgende regels:
- Er kan niet worden geruild. Artikelen kunnen wel opnieuw worden besteld.
- Het is uw verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat de bestelling schadevrij blijft.
- Het bedrag dat wordt teruggestort is het bedrag waarvan de artikelen te koop staan in onze webshop.
- Wij inspecteren de bestelling die wordt teruggestuurd.
- U kunt contact opnemen wanneer uw retourlabel ontbreekt of is beschadigd. Wij geven dan een nieuwe.

Hoeveel kost het om iets te retourneren?
Bijgevoegd zit een prepaid retourlabel van DHL. U hoeft niks te betalen

Kan ik ook ruilen?
Het is niet mogelijk om uw bestelling te ruilen voor iets anders van hetzelfde bedrag. Wij adviseren u om uw oude bestelling te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen.

Het is helaas ook niet mogelijk om via onze winkels iets te ruilen.

Ik heb iets geretourneerd, maar nog geen geld teruggekregen. Wat nu?
Wij storten uw geld terug zodra het geretourneerde pakket door ons is ontvangen en behandeld door het magazijn. Wij streven ernaar om dit binnen 14 dagen te voltooien. Zodra het pakket door ons is ontvangen krijgt u een e-mail.

Wanneer u na 14 dagen nog niks hebt ontvangen of gehoord adviseren wij om contact op te nemen. info@shoppingsluis.nl

Ik heb iets geretourneerd, maar een verkeerd bedrag ontvangen. Wat nu?
Wij vergoeden enkel de verzendkosten bij beschadiging of een verkeerde levering. Het kan hierdoor gebeuren dat het teruggestorte bedrag afwijkt.

Bij een onjuist bedrag kunt u contact opnemen zodat wij er naar kunnen kijken.

Hoe weet ik of mijn retour pakket is aangekomen?
U ontvangt een bevestigingsmail zodra het pakket door ons is ontvangen.

Garantie

Hoelang geldt de garantie op mijn bestelling?
U heeft wettelijk zes maanden garantie op uw bestelling. Wij geven daarnaast extra garantie, afhankelijk van het product dat u heeft besteld. De garantie vervalt wanneer er sprake is van slijtage of door uw veroorzaakte onvoorzichtigheid.

Wanneer u wilt teruggevallen op uw garantie adviseren wij om contact op te nemen.

Wanneer moet ik aangeven dat mijn bestelling kapot is of niet werkt naar behoren?
Wij verwachten dat dit meteen wordt gemeld. Het is lastig om te onderzoeken of het onze fout is als er te lang wordt gewacht met het melden van een defect. 

Wordt mijn bestelling vervangen of gerepareerd?
Dat is afhankelijk van de situatie. In de meeste gevallen kiezen wij er voor om een bestelling te vervangen.

Overig

Hoe komt het dat er artikelen in mijn winkelmand verdwijnen of ontbreken?
Wij controleren of uw bestelling nog beschikbaar is. Het kan gebeuren dat tijdens een bestelling een andere klant u net voor is.

Er is een technisch probleem met de webshop, wat nu?
Wij zijn constant bezig om onze webshop te optimaliseren, het kan daardoor gebeuren dat de webshop wel eens offline gaat.

Wij adviseren u om het altijd even opnieuw te proberen en de meest recente versies van uw besturingssysteem en/of browser te gebruiken.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Klachten zijn voor zowel u als ons vervelend. Onze voorkeur gaat naar een persoonlijke benadering. Voor klachten kunt u contact opnemen via info@shoppingsluis.nl